Ändra bokningenSvenskaSEK
+33 (0)1 46 34 05 70 (lokal tid : 04:09)

Behöver information ?

När kan jag checka in?

Vi garanterar incheckning från klockan 13.30, om du anländer tidigare kan du lämna bagaget i bagagerummet.

Hur gör jag för att få en kopia av min faktura?

Du behöver bara skicka en begäran via webbplatsen eller via e-post för att få en kopia. Glöm inte att skicka med faxnummer eller postadress dit fakturan kan skickas.

Kan jag få en faktura innan min resa?

Vi kan vid behov skicka en proformafaktura till dig innan din resa, fakturan upprättas vid avresan.

Går det att ändra min bokning?

Om bokningen har gjorts på vår webbplats kan den ändras genom att klicka på länken ”ändra bokningen” i bekräftelsemejlet. Du kan även kontakta oss direkt via e-post. Om du har bokat genom en extern part (bokningswebbplats eller resebyrå) ska du kontakta dem direkt.

Vad är skillnaden mellan dubbelrum superior och dubbelrum superior med enkelsängar?

Ett dubbelrum har en dubbelsäng och ett dubbelrum med enkelsängar har två enkelsängar. Dubbelrum superior med enkelsängar, som är 17m², är även större än ett dubbelrum superior som är 14m².

Var ligger hotellet?

Vi ligger i hjärtat av Paris i femte arrondissementet vid tunnelbanestationerna Saint-Michel (linje 4) och Cluny la Sorbonne (linje 10). På fliken ”Localisation” kan du klicka på kartan för att se var hotellet ligger.

Vi reser med barn. Går det att få en extrasäng i rummet?

En babysäng (gratis) eller en extrasäng (30 euro/dag) kan ställas in i vissa av våra rum. Kontakta oss via e-post innan du anländer för att bekräfta ditt önskemål.

Vad ingår i priset?

När du bokar på vår webbplats, via Facebook eller via e-post är turistskatten inkluderad i priset. Vår frukost kostar alltid 12 euro extra per person.

Vilken tid måste jag lämna rummet?

Utcheckningstiden är 11.30, kontakta receptionen om du skulle vilja checka ut senare.

Vad serverar ni till frukost?

Vi erbjuder en frukostbuffé för 12 euro per person. Den består av finbröd, färska ostar, fruktsallad på färska frukter, torkad frukt, frukter, olika flingor och flera sorters färskt bröd och charkuterivaror. Det finns varm dryck och fruktjuicer. På begäran serverar vi stekt ägg, äggröra eller omelett (med ost och/eller skinka).

Jag vill ha ett rum med balkong, hur bokar jag det?

Du kan bara boka kategorin dubbelrum superior med balkong på vår webbplats och på vår facebooksida. Om du har bokat ett dubbelrum deluxe, eller dubbelrum superior med enkelsängar, och om du vill ha balkong kan du välja till balkong på vår webbplats, eller kontakta oss via e-post. Den extra avgiften för balkong är 20 euro per dag.

Vilka betalningsmedel tar ni emot?

Du kan betala med bankkort, Visa, Mastercard, American Express och med kontanter. Hotellet tar inte emot checkar.

Vad är skillnaden mellan en debitering och en reservering på mitt bankkort?

En reservering blandas ofta ihop med en debitering. När du handlar i en butik debiteras inköpen och dras direkt från ditt disponibla saldo. Reserveringar är bara tillfälliga. Hur länge en reservering varar kan variera. Din bank kan ge dig mer information om hur de hanterar detta.

Vad är en reservering?

När du genomför en bokning kontaktar vi din bank för att kontrollera att ditt kreditkort (eller bankkort) är giltigt och att det inte har rapporterats som borttappat eller stulet. Vi kontrollerar även att det finns tillräckligt mycket pengar på kortet för att täcka betalningen. Det handlar alltså om en reservering av beloppet för den första övernattningen. Rummet ska betalas först när du checkar ut från hotellet.

Var kan jag lämna mitt bagage om rummet inte är färdigt eller efter att jag har checkat ut?

Vårt bagagerum är öppet dygnet runt för våra gäster.

Kan jag ta med mitt sällskapsdjur?

Djur är inte tillåtna på hotellet.

Har ni transporttjänster?

Ja, vi har en buss som vi rekommenderar att du bokar minst 48 timmar innan din ankomst till hotellet. Kostnaden för en resa från en flygplats till hotellet är cirka 65 euro för två personer och resan tar cirka en timme. Du bokar bussen genom att skicka ett mejl till oss eller genom att kontakta oss på Facebook med följande information: flygnummer och namnet på flygbolaget, avreseort, ankomsttid och antal personer. Chauffören kommer att vänta på dig vid din utgång med en skylt med ditt namn.

Hur kommer jag till hotellet med kollektivtrafik?

Från flygplatsen Charles de Gaulle: Ta RER B mot Robinson/Saint-Rémy lès-Chevreuse. Gå av på stationen Saint-Michel, ta utgången ”Place Saint-Michel” (45 minuter). Gå upp för Boulevard Saint-Michel och ta andra gatan till vänster, rue Saint-Séverin.
 

Från Gare du Nord: Tunnelbanelinje nr 4 mot Porte d’Orléans. Gå av på stationen Saint-Michel, ta utgången ”Place Saint-Michel” (15 minuter). Gå upp för Boulevard Saint-Michel och ta andra gatan till vänster, rue Saint-Séverin.
 

Från flygplatsen Orly: ta flygbussen från Orly till stationen Antony. Byt till RER B mot Aéroport Ch. De Gaulle/Mitry-Claye. Gå av på stationen Saint-Michel, ta utgången ”Place Saint-Michel” (15 minuter). Gå upp för Boulevard Saint-Michel och ta andra gatan till vänster, rue Saint-Séverin.

Kan jag ordna en överraskning för min make/maka eller vän innan ankomstdagen?

Alla anställda på hotellet hjälper gärna till med att uppfylla dina önskemål.